en typisk dag som au-pair

Tjaba. Här kommer en ganska detaljerad dag som au-pair och vad jag fått göra.
Morgonen började med att jag sov ut. Så skönt att gå upp vid 12. Käkade frukost, gick ut och solade 1 timme-ish och sen åkte jag och tankade fullt, usch vad jag hatar att betala bensin så onödiga pengar haha. Sen köpte jag två shorts, "tyg-shorts" ett par riktigt gula och ett par vita, wooppp vad brun man såg ut i det. Vill ha de att gymma i då det är alldeles för varmt att ha träningsleggins osv. Så korta tygshorts behöver jag mer av, har ett par sen tidigare som jag använde men känns ju ganska fräscht att variera ;) HAHA.

Efter det hämtade jag Ryan från hans gitarr-lektion (strax efter klockan tre), droppade honom hemma, åkte och plockade upp Martina (vid drygt halv fyra), och vidare till gymmet där jag bara värmde upp 5 min och körde styrka för ben resten av timmen. Gick ut och gjorde massa knäböj på deras takterass i hettande sol, trodde jag skulle dö haha. Sen körde jag hem henne, åkte direkt för att hämta Maddi & Ollie från skolbussen kvart i fem. Allt var igenomtimat och direkt efter varandra som ni ser. Efter jag gett de mat hemma kom Tasha & Fred hem, så de stannade med Maddi & Ollie och jag skjutsade Ryan till hans kompis i San Miguel som ligger en kvart härifrån, där han ska sova över. Och så åkte jag hem igen. Vid 7 tiden var Maddi & Ollie uttråkade så de fick 20 kronor var och så tog de deras cyklar och så cyklade de till affären, första gången jag tagit en promenad upp dit (lat) det tog 15 min och så köpte de godis och var glada och så 15 min promenad hem för min del. HAHA vad detaljerat. Väl hemma var Tash & Fred inte hemma, och nu var klockan halv 8. Jag gav Maddi mer mat och sedan blev klockan 8 vilket innebär läggdags för Ollie. Upp och lägga honom och väl nere lagade jag middag till mig själv medans Maddi satt på tvn hennes sista timme (hon lägger sig nio). Strax innan nio kom Tasha & Fred hem, Maddi gick och la sig, jag hoppade in i duschen och nu sitter jag här!

Har alltså gymmat, solat och "jobbat" en del idag. En riktig au-pair dag. Skjutsa, hämta, fixa mat, lägga, följa med barnen ut. Ibland blir det mer ibland mindre.

Det är nu jag brukar göra mig iordning och gå ut och roa mig. Jag tar mitt ansvar som aupair till 100 % men det är nu när alla ändå sover som jag brukar passa på att träffa upp vänner och festa osv. Jag kommer hem innan barnen ens gått upp men det spelar ingen roll för mitt ansvar börjar inte förens vid halv tre på eftermiddagen då jag ska hämta Ryan från skolbussen. Så jag kan sova ut och vara ute hur länge som helst inprincip. Det är därför jag kan kombinera allting väldigt bra. Vet inte vad jag ska hitta på ikväll faktiskt, lutar mot innesittarkväll men vi får se.

Fick en fråga, skitkul jag ska svara på det senare. Är det något mer ni undrar över? fattar inte att folk fortfarande hängt kvar, blir såååå glad. Som ni ser skriver jag böcker nu när jag väl uppdaterar, jävlar var länge jag hade bloggpaus. Hade glömt bloggen där ett tag. Men nu e jag taggad igen :)
Vi skulle ta en fin bild på mig och mina "au-pairbarn" men Ollie som vanligt kan inte ge ett normalt léende ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0