4 månader i Spanien

Efter flera flera veckor av paus här har jag fått tillbaka suget lite. Jobbigt att sätta igång från ingenstans bara. Har ju hänt så fruktansvärt mycket att jag inte har någon aning om var jag skulle börja någonstans. Har otroligt mycket bilder både som aupair med barnen men också tillsammans med mina vänner. Har varit lite överallt och festat, träffat nya människor sen senast, min familj var ju här en vecka etc. etc. Från massa roligheter till stunder av hemlängtan, ångest och ja allt i en mix. Har också bokat mitt flyg hem i Juli. Och idag har jag varit här exakt fyra månader.

Har idag varit seriös med träning & kost i två veckor, då jag äntligen tog tag i det. Har ju gått till gymmet kanske 8 gånger på tre månader innan dess, sjukt att min motivation kan komma och gå så snabbt men nu ska jag hålla i det. Har till och med köpt proteinpulvet :O haha

Har också blivit både anställd och sparkad, lite kul. Måste lägga till att jag INTE blev sparkad pga att jag gjorde något fel så vi har alla skrattat åt denna roliga story. För att få jobbet behövde jag också "söka asyl" som jag kallat det, haha. Dvs har fyllt i 834738 papper och står med på alla möjliga kontrakt och har ett eget "nummer" jag kan använda mig av var som helst i Spanien nu om jag ska jobba lagligt någonstans vilket ger mig rättigheter till allt vad det innebär - fri vård och sånt där. Samma dag vi (jag & Tasha) trasslat och blivit helt färdiga med skiten och den jobbiga processen med 76 papper, 3847 passkopior yadayada - allt för jobbet jag blev anställd på, ja då får jag sparken :D jävligt professionellt av jobbet va? ;) och nu åker jag hem om drygt två mån och tänkte inte söka jobb under tiden. Sååå.. onödigt? jaja, återvänder jag till Spanien en dag är ju det klart iallafall.

Har även shoppat så äckligt mycket - det är något jag aldrig skulle kunna ta igen för att det gått för lång tid. Haft trevliga middagar ute, gjort både det ena och det andra med familjen. Sena nätter, tidiga mornar. Också råkat köra med handbromsen uppe vilket slutade med att bilen mitt i en kurva la av och var tvungen att bli bärgad, blev fixad och så hände samma sak igen. Jävligt "rolig" story nu i efterhand jag kan dra med detaljerat vid annat tillfälle. :/ hahaha

Annars då? nu? vi har haft ca 28 grader hela veckan, har både varit på stranden och legat vid poolen. Livet är ju för härligt. Dock tar man vissa saker och ting för givet och ibland slår det mig hur fruktansvärt bra jag har det och vilken tur jag har haft. Jag kunde inte, helt seriöst, hamnat hos en bättre "au-pair-familj" och efter jag bokat biljetten hem satt jag fulltständigt tårögd. Det är nu jag kommit in i allt, vet vart jag har folk, känner mig bekväm och har byggt upp ett helt liv och sen ska man bara lämna allt sen. Men hit kommer jag komma tillbaka på semester sen så det är lugnt.

Igår hade jag dock hemlängtan hela dagen, det har jag inte haft på jättelänge. Jag torterade mig själv genom att ta upp min externa hårddisk och gå igenom maaaaaaassa gamla bilder och videor. Satt och log, skrattade och fällde tårar för mig själv. Vilka minnen alltså. Sjukt att jag kan få sån smärta av hemlängtan/kolla igenom gamla grejer, det gör bokstavligt talat ONT inifrån. Som om någon vrider om alla inälvor typ. Hade sjukt svårt att somna och idag vaknade jag upp med det fortfarande men det känns bättre nu.

Jag älskar måndagar. Är alltid så motiverad på måndagar. Det jag ska lägga störst fokus nu de två månader jag har kvar här är träning har jag bestämt mig för. Ska träna, äta nyttigt och komma hem till Sverige men lite resultat iaf. Inte mycket hinner synas på två månader men det är bättre än inget och jag ska slakta :D

Herregud vilken osammanhängande uppdatering hahaha. Jävligt skönt att skriva av sig. Har skrivit så lite men om det mesta.

Ska jag fortsätta? kollade statistiken, flera stycken som varit här dagligen även nu senaste veckan trots att det var så jävla längesen jag skrev. Droppa någon kommentar så får vi se.

PUSS från Spanien


Jag & Daniela för ca två veckor sen påväg till Alicante för vad som blev en otroligt rolig kväll

Kommentarer
Postat av: Evelina

jag kollar din blogg varje dag och vill att du ska fortsätta :D

2012-05-14 @ 21:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0