snackkkk & bilder

Hallå! Dessa dagar har varit allt från barnvaktning till sol, bad & fest. Dessvärre är jag ju dålig på att fota barnen, när vi är hemma och spelar kort eller de bara leker med varandra etc. etc. ... festbilder är mer kul. Men ska försöka fota mig och barnen mer. Ändring på det. Det ser ut som att jag festar mer än gör mitt jobb som aupair pga bilder men jag är aupair hela dagarna och på nätterna går jag ut. Kommer nog dra ner på att gå ut nu också för imorgon får barnen sommarlov och då kan jag inte sova ut hela dagen tills dess att jag ska hämta de och "mitt jobb börjar" och jag vill vara pigg när jag är runt omkring de. Jag kommer de närmre och närmre för varje dag som går, kommer bli så svårt att lämna. Som småsyskon, jag skäller på de, kramar de, skjutsar de, matar de, lyssnar på de, skrattar med de. Uppfostrar de. Jag älskar de här barnen. Fullkomligt älskar. De är underbara. Jag hade väldigt stor tur. Men ska komma och hälsa på ofta :D jaja, nog om det.
 
Hur som helst. I tisdags så hade Maddi hennes dansshow. Hon går på balett, tap (svenskt ord, hjärnsläpp), gymnastik och streetdancing. Självklart gick vi alla för att kolla på den. Men.... tre timmar lång?!!!! och det var mer teater än dans. Massa barn som glömde repliker, fel musik sattes på vid fel tillfälle, och ljudet var hemskt, eller högtalarna. Vi hade kunnat sätta min iphone på scenen och den hade gett ifrån sig bättre ljud. Barn kom in i fel situationer, asså ... alla kollade ner och bara skäms-log. Men men det är ju barn sa alla. De var gulligt. Men också otroligt tråkigt om jag ska vara helt ärlig. Det var hemskt imellanåt. Ville bara storma ut. Maddi var på scen sammanlagt EN KVART på tre timmar - då hon inte gör teater utan kom in och körde tre olika danser. Och hon var såååå duktig. Vi var så stolta :) och då blev det kul att kolla på. Så känner väl alla med "sina barn" men men. Haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0