Lördag - en vecka i Spanien

Imorse väckte Ollie mig klockan 8 (en timme senare än vanligt!) för att han var hungrig. Gick upp och fixade frukost till honom och Maddie innan jag gick för att sova en/två timmar till varpå de börjar bråka - Ollie ville spela wii och Maddie kolla på tv, så kom de in till mitt rum och skvallrade på varandra, amen ni vet. He did this and she did that. Och jag låg bara där helt död "Okay so go watch the tellie (deras smeknamn för tv) 30 minuets, and then play the wii) varpå mer tjaffs haha. Sen började de leka och skrika i mitt rum där jag låg i sängen med täcke över huvudet och tänkte att shit de e såhär de känns att va morsa haha.. eller mer eller mindre en aupair vilket jag är haha. Kunde inte direkt somna om ;) Men sen vaknade resten av huset och jag låg och drog mig.

Väl uppe körde jag Maddie till hennes dans. Cirka 4 min kanske. Bara åkt den vägen en gång men rätt lätt väg och det gick utmärkt. Haha när jag kom tillbaka hem så applåderade Fred (för att jag åkt själv i Spanien ;)) och Tasha hade gjort iordning en fet frukost till mig - baguette med två korvar i, stekt ägg, lök & championer, så jävla gott. Fetaste mackan. Och kaffe på det. Mums. Efter en timme åkte jag för att hämta Mads igen och sen chillade vi hemma ett tag innan jag, Tasha & Maddie åkte till stranden. Nu vet jag hur man åker till playa campoamor. Helt tomt såklart, men ändå att det var soligt och skönt ute liksom. Januari. Är ju ändå Spanien, inte för långt borta. Med bil tar det cirka 3-4 minuter till den stranden.


Hem en stund, sen körde jag till San Miguel vilket är ett rätt litet samhälle cirka 20 min med bil där Ollie befann sig, han hade varit på kalas under dagen. Jag körde med Tasha bredvid mig som sa hur jag skulle åka, gick utmärkt. Den lilla somnade i bilen (med glass runt munnen ;)) och väääägrade sen att lägga sig när vi väl var hemma vilket ledde till en otroligt trött sexåring som bara skrek. De tänkte att han skulle få en timmas sömn. Jag tog en bärs med Luke & Fred och sen efter en timme typ skulle vi alla (Jag, Tasha, Fred, Luke, Ryan, Maddie, Ollie) åka till kinarestaurang (han somnade aldrig btw). Där käkade vi tre rätters middag och drack vin, otroligt gott. Ollie var bara astrött och vägrade äta så jag tog honom i famnen och han somnade på min axel, så fick bära han till bilen och upp till sängen. Helt utslagen. Lilla snuttan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0