Igår och lite tankar

Så igår, fredag, var jag barnvakt, igen. Vi kollade på school of rock då Tasha & Fred var bortbjudna på 40års fest. Ibland slår det mig vilken position jag själv valt, något jag för två år sedan skulle asgarva åt. Medans de var iordningjorda och Tasha gick ut skitsnygg med klackar satt jag med en unge på varje sida och kollade film, en fredag kväll. Fick lite småångest, något som inte drabbat mig ännu sedan jag kom. Men så tänkte jag på vad jag skulle gjort ikväll, om jag var i Sverige. Om vi skulle gått ut alltså. Jag skulle gått till något ställe jag redan besökt 100 ggr. Bli svinfull och iofs ha askul men enformigt nog vakna upp bakis och ha bakisångest vilket jag drabbas av 9 av 10 ggr. Typ den. Dessutom skulle det vara svinkallt och jag skulle ramla och halka. Svära att man inte ska ut igen men göra samma sak helgen därpå. Och så jobb. Mitt gamla jobb. Gå upp utan att sova ut en enda morgon och jobba. Snooza en timme. Det är bara hela grejen, att ta semester - fast jag ändå ska jobba, men ändå .. annorlunda. Mitt jobb är inte slitsamt, det är vardagsgrejer, skjutsa de till ställen, finnas där när de jobbar senare. Hjälpa till att städa, göra mat.

Det bästa är ändå att resa ur sin bubbla och se tillbaka på sitt liv ur ett helt annat perspekiv - eftersom man astöntigt formulerat nog lämnat ett liv och hoppat in i något helt annat. Det har man ju faktiskt gjort. Och bara den lilla grejen gör det så värt. Att göra något nytt. Baksidan är att lämna nära & kära men herregud de e 2012 viber e det bästa som uppfunnits. Efter de elektroniska värmesängarna då då (se inlägg nedan)

Tillbaka till kvällen igår, Ollie somnade i min famn och jag fick bära upp honom och Maddie kollade klart filmen inkrypandes brevid mig.

Har varit här en vecka men jag är fullständigt förälskad i de här barnen!


Asrolig film faktiskt, hade inte sett den innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0