två frågor & svar

"hej, hittade precis din blogg, men jag förstår inte riktigt, är du aupair i spanien fast i en engelsk familj och jobbar med reklam ? vore snällt om du ville förklara lite för en som inte hänger med .. heheh"

SVAR:
Du har förstått helt rätt ;) mamman Tasha & barnen Ryan, Maddie & Ollie är från England. Deras plastpappa Fred  kommer ursprungligen från Australien & Irland. De pratar alltså engelska allihopa. Barnen kan förstå och prata spanska de då går i en spansk skola i ett annat samhälle ganska nära, där det är lite mer "spanskt" - men här vi bor är det väldigt engelskt. Vart jag än går pratar alla engelska, engelska då menar jag brittiska. Jättemånga britter som flyttat hit att de knappt märks att det är Spanien på vissa ställen.

Angående jobbar med reklam är det inget jag börjat med än riktigt. Tasha driver en form av kupongbok - jag ska hjälpa henne med det på sidan av när det blir lite mer "busy" här - vilket det blir från och med slutet av mars/början av april. Jag hjälper till lite smått nu bara. Skrev en mycket längre mer ingående text om vad "kupongboken" innebär men insåg att det inte riktigt hade med frågan i sig att göra.

Så ja, jag är här, är barnflicka, är inneboende så finns ju alltid till hands och är ju här på heltid - fast jag skulle säga att själva arbetet är ett form av deltidsjobb kanske? och på sidan av kommer jag hjälpa till med reklam. Hoppas du är nöjd med svaret :)

Vilken hårfärg har du här? har du färgat det sj?

SVAR: Ja, det är väl .. rött? :p haha. Färgen har dock gått ut massor nu så i ljuset är det rött men annars är det brun/oranget/koppar just nu + svart utväxt. Så måste färga om. Och ja jag har färgat själv.

Kommentarer
Postat av: Dilek

Haha blev konstig fråga där... Men jag menar vilken hårfärg använde du av? =))) Riktigt fint är det iaf..

2012-01-30 @ 12:17:31
Postat av: anna

Då förstår jag :D

2012-01-30 @ 23:04:53
Postat av: Dilek

(Du behöver ej publicera denna inlägg) =) Hej, du tänker säkert fan vilken besatt tjej, men jag hittade din blogg igår faktiskt när jag sökte USA :)

Skulle man kunna få din mail om det är okej, tänkte ställa några frågor om USA, tänkte själv åka dit och plugga:) . Kram på dig / Dilek

2012-01-30 @ 23:17:46
Postat av: ERICA SVARAR

Hej Dilek, du kan mejla mig på [email protected] eller facebook mejlen eller ställa frågorna här. Och ingen fara, tror ej du är besatt ;) hehe.

2012-01-31 @ 16:26:11
URL: http://ericatimars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0