Söndag - andra dagen här

Hallå :) Första dagen från morgon till kväll: check! Igår kväll förklarade föräldrarna för mig att Olli (Oliver, 6) alltid, oavsett vilken tid han lägger sig ALLTID vaknar klockan sju. Då sa jag till honom att om han vaknar den tiden och vill, så ska han känna sig bekväm med att komma och väcka mig om det är något.

Imorse runt halv sju vaknade jag av mig själv, lite panikkänsla typ vaaar är jag? det kändes som mitt rum, men sen så kom verkligheten snabbt ifatt mig. Jag försökte somna om och efter ett tag hör jag massa knackningar, eftersom det finns flera dörrar utanför mitt rum kunde jag inte koppla om det var till mig det knackade eller inte så jag låg bara kvar. Och efter en hel del knackningar öppnas dörren och jag kollar upp. Där står han, världens sötaste lilla med rufs i håret helt nyvaken "Good morning" och jag sa "good morning" lika nyvaken jag tillbaka. "I cant sleep..... im thirsty!" och jag gick såklart upp och även hans syster stod bakom honom.

Efter att föräldrarna vaknat och alla käkat frukost (vilket bestod av bland annat bönor och spaghetti, så annorlunda) så duschade alla och vi gick ut med hunden, Rocco och sen klockan tre åkte vi till en restaurang för att äta & dricka. Drack bara kopparberg till maten, det är svenskt va? :D varje söndag gör de det, att de går ut allihopa klockan tre och äter. Åt typiskt engelsk mat, både förätt och huvudrätt och det var snorgott och jag blev sjukt mätt. Sen satt vi kvar innan vi åkte till en annan restaurang/bar och bara umgicks och drack bärs som de gjorde själva på den restaurangen. Jättemysigt.


Grannhunden posar


Söta Maddie & nedan kommer crappy iphone-bilder.


lunchen!


Olli & Maddie


Fick en ros!

Sen åkte vi hem och käkade lite "snack" till middag, alla var fortfarande ganska mätta efter lunchen. Klockan hade ändå hunnit bli typ 8 vid det laget. Och så skulle de bjuda mig på whiskeydrinkar, jättegott faktiskt :o slutade med att jag & Tasha satt uppe och bara pratade om allt. Pratade om jobbet, extraknäck, livet här. Har massa att berätta om just det faktiskt.

Tack för kommentarerna jag har fått!!! Tänkte ta mig tiden och svara på de i ett inlägg imorgon. Så är det något mer ni undrar över/synpunkter så göre!

Imorgon börjar det vardagliga livet, helgen har varit en fest. Berättar mer om det på förmiddagen, så hoppas ni hänger kvar. PUSS!

Kommentarer
Postat av: elinor

Jag är såååååå avis på dig hjärtat!

2012-01-16 @ 10:56:56
URL: http://emolander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0