Måndagen den 23e januari

Bakis dag. Städade en hel del och sedan käkade jag frukost. Bara chill till halv tre då jag åkte och hämtade Ryan för första gången. Det gick bra!

Sen tog vi det mer lugnt, pratat i telefon med svenskt folk etc. men utöver det har vi bara varit hemma. Fred åkte iväg för att hämta Maddie & Ollie som varit hos vänner och lekt. Varje måndag plockar deras vänners föräldrar upp de efter skolbussen för "playdate" så varje måndag behöver jag bara plocka Ryan halv tre - annars är det Ryan halv tre, och sedan Maddie & Ollie kvart i fem. Det är min huvuduppgift här i Spanien, att alltid finnas där och hämta de varje vardag.

Klockan 10 började slumdog millionaire på tv, första gången jag såg den. Otroligt bra film!! Asrörande. Jag blir så känslig av sådana äkta filmer, där man vet att även om filmen inte är verklighetsbaserad men att sånt ändå pågår på olika ställen i världen hela tiden. Stackars barn.

Efter filmen pratade jag med Sara i en trekvart. Nog enda människan jag förmodligen pratar med varenda dag, känns som att vi inte missat en sekund av varandras liv sen jag åkte. Nu ska jag rulla ett avsnitt d.h innan det är dags att sova. Somnade två timmar på eftermiddagen idag så ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0