julaftonshelg

Hade tre underbara dagar ledigt. Fre, lör & sön. Hela fredagen spenderade jag med min bästa killkompis Alex och vi shoppade massor av julklappar. Sedan åt vi middag i Tyresö tillsammans med två andra vänner innan jag begav mig hem för att fixa klart klapparna.



Paketen från mig!

Efter det vid 8-halv nio begav jag mig in mot stan där jag mötte upp jobbet för att käka (tog bara plock eftersom jag ätit middag redan) samt drack otroligt goda drinkar. På T.G.I fridays. Jultradition jobbet alltid har, att gå ut tillsammans den 23e som ett avslut för julrushen och året som varit. Jag började ju i februari så för mig var det nytt. Det var jättetrevligt. Kommer sakna både jobbet och mina kollegor! Nåväl - Vidare till east på stureplan där jag stannade längst med Babben till stänging. Fick sällskap nästan hela vägen hem vilket var skönt. Så otroligt kul också att Babben som är en utav mina bästa vänner har jobbat med mig under december månad. (Julextra ;))



Sämst mobilbilder.

Lördag, julafton. Jag sov till halv 2, haha. Och efter 2 någongång kom min bror & hans sambo samt min brorsdotter Agnes hem till oss. Underbara lilla älskade. Det var de tre, jag, min andra bror, mamma & pappa. Kalle anka först, middag sen som var helt underbar som därefter följdes utav julklappar. Första året som jag njöt mer av andras glädje för det jag köpt än tvärtom. Vuxenpoäng. hoho. Jag blev otroligt glad över mina presenter dock och är så tacksam för min underbara familj. Senare på kvällen när allt var "över" kom tre vänner hem till mig, vi drack lite och åkte till energikällan. Tyresös typ enda krog där halva tyresöfolket hänger varje jul. Tradition det med. Jag hade askul och man träffar framförallt så många vänner.

Söndag, lilla julafton. (Fast vi var fler än själva julafton haha) Min äldsta bror, hans fru och deras barn kom hem till oss så alla från lördagen var här + de fyra. Vi bytte julklappar och åt middag alla. Hur härligt som helst. Senare när allt var "klart" åkte jag hem till Babben där många av våra gemensamma vänner fanns på plats för att hälsa Babben hejdå. Idag åkte hon nämligen till Franska alperna där hon ska jobba i fyra månader. Om jag sen inte kommer hem på sex mån från Spanien så ses vi med andra ord inte på sju månader. Helt sjukt. Ska tvinga henne att blogga! Har nog inte fattat att jag ska lämna min trygghet så pass länge, igen.

Sen nu back to business. Julhelgen är över och jag jobbar nu sex dar i rad. Men åh vilken bra helg jag har haft.

Kommentarer
Postat av: Anonym

när du kommer till spanien, be din värdfamilj ta dig till den stora marknaden inne i torrevieja som är onsdagar eller torsdagar, inte säker. men om du inte vet vilken det är så är det verkligen en upplevelse! sjukt stor är den.

2011-12-26 @ 21:32:38
Postat av: Anonym

finns även en sjukt bra marknad i san pedro med!

2011-12-26 @ 21:33:03
Postat av: Anonym

galet mycket presenter. god fortsättning!!

2012-01-01 @ 16:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0